tirsdag 17. juli 2018

John olav nilsen & gjengen

The lyrics are entirely in Norwegian. Skip to main content. Gavekort Platinum Hjelp - FAQ. VG-lista, hvor det tilbrakte hele uker. Det har jeg heldigvis ikke tatt stilling til.


Nå gleder jeg meg bare til å spille de siste konsertene.

Den eneste planen vi har er å treffes en gang i måneden og løfte vekter sammen, sier Nilsen til BT. Bandet ble oppløst etter avskjedskonserten 16. Platen sørget også for en Spellemann i kategorien Rock. Dette viser seg altså å bli det siste albumet.


I alle fall på en stund. Lydverket fikk komme på eksklusivt besøk, og du kan høre klipp fra en helt fersk låt. Det blødde inn i alt jeg gjorde og sa.


Jeg måtte legge det ned før jeg ikke orket å leve med det lenger, at det ble noe jeg fullstendig foraktet.

Men nå har jeg, sett i retrospektiv, et godt minne om den. Album For Sant Til Å Være Godt. Hull I Himmelen Lyrics. Har du noen gang sett en ung mann bli.


Det resulterte i flere utsolgte konserter i Norge, blant annet på Folken i Stavanger. I år feirer de et etterlengtet års jubileum, og tar festen med til Trondheim og Storsalen. Denne gangen med bandet Nordsjøen. De blandade pop, rock, soul och punk. The band played a mix of several styles including pop, rock, soul and punk, referred to as gatepop by the band itself.


Men viktigst av alt, han har gitt en hel generasjon bergensere et vitnesbyrd som kommer til å bli stående i lange tider. Nilsen liker normalt ikkje å snakka om songane sine, men til NRK røper han at fem sekund av songen er lagt inn i ein annan song på albumet, Her inne er det høst hele året. Konsertar er mest slit.


Kultserien Twin Peaks blir VR-spill. Aftenposten ga albumet en 6-er, og NATTDAG kalte det “den beste norske debutplata på lang tid”. John Olav Nilsen eksemplifiserer det vi alle har ønsket, men ikke alltid har trodd på.


Når eg var liten trodde eg du var verdens beste tyv For når vi gikk i mørket fantes det. Når ølkranene stengte, tok John Olav seg en tur på festivalcampen blant en hel haug med herlige attraksjoner. Dritkult det, men John Olav går bare over og tar over gitaren og låten og hele greiene, kanskje til og med ølen, jeg kan ikke huske.

Musikalsk er låtene på Den Eneste Veien Ut preget av en fantastisk balanse mellom taktskifter, tempo, stemning og velplasserte enkle gitarspill, synthpartier og et beskjedent trommespill. Dette er samlesiden over alle de siste nyhetssaker som omhandler john_olav_nilsen_gjengen. Vi bryr oss om ditt personvern.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg