mandag 3. februar 2020

Pynte ute

Da er det ekstra hyggelig å ønske familie og venner velkommen til både hverdag og fest. Kombinér gjerne ulike grønne busker, kongler, greiner og lykter. Her får du gode tips til hvordan du kan pynte ute med planter som holder seg flotte gjennom hele vinteren. Vi er flinke til å pynte inne, men det er veldig hyggelig å lage jul ute også! Her får du noen gode tips til hvordan du kan skape julestemning for deg og alle de som bor rundt deg.


Lys i busker og trær.

Pynteputer, pynteputetrekk og innleggsputer i ulike design, former, farger og mønstre. I går ble jeg inspirert til å pynte litt rundt uteplassen vår ved husveggen. Pynt til jul utendørs – gi julen en naturlig plass ute. Kanskje du har balkong? I så fall må du huske å pynte til jul utendørs!


Alle drømmer om en hvit jul, men hvilken farge har julen inne? Sverger du til klassisk jul i rødt, hvitt og grønt, eller tør du leke med farger i. Nøtter hører jo også adventstida til, og har ekornet vært ute før deg, kan nøttene heldigvis også kjøpes på butikken.

En saks, litt grovt tau, vikletråd og masse norsk granbar er hva vi brukte for å få julestemning ute ved døra. De er pene i seg selv, og det er enkelt å stikke grener ned i jorden eller legge mose på toppen. Krukkene må tåle å stå ute gjennom vinteren, både materialet og fasongen må være slik at det tåler frostspreng. Les om hvilken krukker som tåler og ikke tåler å stå ute om vinteren på Moseplassen her.


Nå har jo vår Herre selv hjulpet meg å pynte hele desember. Tenk at vi fikk snø en hel måned. Min firbente gutt og jeg koser oss veldig for tiden. Nå kan du slå deg løs og hente inn kvist og kvast fra skogen eller bruke det du kanskje har samlet i høst. Nå nærmer julen seg, og det er lov å begynne å pynte.


Navnet du ønsker på kulen skriver du i kommentarfeltet i kassen. Kulen kommer i en gaveeske. Merk: Det vil ta et par ekstra dager. Så koselig du har pyntet!


Bordet er kjempefint og likedan den STORE lykta! Og så er det veldig koselig å pynte med skøyter. Ja, jeg pynter også litt. Har et bord stående utenfor inngangspartiet, og det har jeg planer om å pynte litt mer før lillemors feiring på lørdag!


Her blir det straks håndballkamp på tv!

Som programleder i Dagsnytt atten følger hun nyhetsbildet tett, og hvert år legger hun merke til den evigvarende debatten om når man kan spille julemusikk, tenne julelys, spise pepperkaker eller pynte ute. Det mobiliseres alltid voldsomt i begge leire, sier Sollund til Klikk. NO: Enten du har en stor hage, en liten balkong eller helt enkelt bare en ytterdør, så gir det stemning å pynte utendørs. Små lys på trær, busker og gelender, krans på døra og så klart fuglenek.


I vinter har jeg kost meg med å pynte , både ute og inne. Ute i naturen er det mye som kan brukes, selv om vinteren. Brunt sukker sunde, kvinnhera Norway Jeg er ei mor , gift og har fire barn. Min store interesse er.


De kan sankes inn på høsten og så lagres ute i kasser til jeg trenger dem. Dekorasjoner kan være enkle som mose på ett fat som underlag for julepynt, og kongler og julekuler i en glassvase. Det er lurt å planlegge litt om høsten,.


Eller litt mer tidkrevende som å binde kranser og mosekuler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg