mandag 3. februar 2020

Sveitserhus interiør

I bloggen forteller Anette om sin interiørhverdag. Hun og familien har flyttet inn i nybygget sveitserhus som krever mye av Anettes tid til både små og store prosjekter. Se bilder av hennes flotte sveitserhus under.


Følgende bilder og kommentarer er gjort av Anette Karlsen. Sveitserstilen kom samtidig med Historismen i innredningen. Her plukket man fritt blant tidligere tiders stiler.

Den nye møbelindustrien ga vanlige folk rimelige kopier av møbler bare de rikeste hadde råd til før. Interiøret fra Ibsens Et dukkehjem er typisk, med overdådige utskårede møbler trukket med plysj og frynser. Her er bilder fra et koselig sveitserhus jeg har stylet nylig. Veldig mange rom var lyse, så her var det koselig med litt farger inn. Huset har nydelig utsikt også.


Legg merke til at den rike ornamenteringen, som tildligere kjennetegnet sveitserhus i stor gra er borte i denne perioden - Foto: Gamletrehus. Signatur Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Det er en veldig synlig dekor som gjør denen stilen lett gjenkjennelig.


Det ble mest brukt i begynnelsen men etterhvert kom også reisverk inn som et materiale.

Få siste nytt om interiør og oppussing fra ifi. Meld deg på vårt nyhetsbrev her. Panel og brystning ble vanlig på både veggene. Ble vanlig med sterke farger. Et eksmepel er gammel rosa, blek fiolett, blek grønt og sterke farger.


Gardiner kunne være massive og tunge, men også lette og gjennomsiktige. Stort utvalg av fint interiør. Rask og enkel handel på Ellos. Kjente merkevarer til gode priser.


Vi er så heldige å ha et fantastisk sjarmerende sveitserhus som vi stadig pusser opp. Sveitserhus og rosehage Jeg er ei jente på år, gift og har et barn. Jeg er vokst opp med gammel sjarm rundt meg og liker godt å ta vare på det gamle. I byene var det ikke uvanlig at samtidig bebyggelse ble oppført i senempirestil eller som murgårder i historisme. Jeg er lidenskapelig opptatt av interiør , og har alltid som mål å skape særpreg, atmosfære og funksjonelle miljøer.


I og med at jeg har drevet eget firma innen interiør - og hagedesign i mer enn ti år har jeg også mange erfaringer, tips og råd som jeg skriver om på bloggen. Men som mange andre hadde jeg lite lyst til å kjøre på med grunning for så å male -strøk maling oppå der igjen,så løsningen vår ble Pure Nature interiør beis fra Jotun. Før vi satte i gang vasket jeg veggene for å fjerne fett og støv. Jeg ble satt på et sveitserhus som det første jeg fikk ansvar for da jeg var blitt svenn, og har i grunnen hatt lyst til å jobbe med dette hele tida, sier han.


Det kan være en utfordring å finne tidsriktig listverk, paneler og vinduer når du rehabiliterer et gammelt hus.

Våre husmodeller gir deg utgangspunkt for et meget spennende interiør ! Referanser Vi ønsket oss noe unikt og valgte Tyrolerhus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg