tirsdag 20. november 2018

Hurtigruteskipene

Liste over hurtigruteskip er en oversikt over skip som har seilt i hurtigruten siden starten 2. Andre kystruter har vært kalt hurtigrute, men denne listen. Noen av disse er nødvendige for at nettstedet vårt skal fungere, andre hjelper. Rutetilbudet var redusert til én ukentlig seiling mellom Trondheim og Tromsø. Komfort er veldig viktig for passasjerer på Kystruten og det kan også bidra til økt omsetning.


Gründeren medgir at det hadde vært stas, hvis selskapets første leveranse blir til skip som skal gå langs.

Hurtigruteskipene frakter nesten 300. De to nye hurtigruteskipene må trolig bygges om på grunn av høy vekt, skriver Dagens Næringsliv. Konserndirektøren på Kleven verft avviser alle.


De gamele har vel mer sjarm enn de nye, men de nye har sikkert høyere komfort. De nye hurtigruteskipene vil være spesialdesignede ekspedisjonsskip for polare farvann, men vil også kunne inngå i flåten av skip som seiler langs norskekysten. Dimensjoner: Lengde 1meter, bredde meter, høyde meter. Til tross for modernisering er den tradisjonelle stilen og særegne atmosfæren om bord bevart. Originale salonger og panoramadekk innbyr til avslapning.


Avtalen som er inngått med Biokraft er verdens største avtale om biogasslevering innen skipsfart.

Den aller første hurtigruteturen gikk 2. Siden den gang har mange nye skip blitt bygget og satt i trafikk. Vi skal tilfredsstille både norske og utenlandske passasjerer og gjør derfor denne oppgraderingen og utskiftingen om bor sier konserndirektør Daniel. Nesten alle hurtigruteskipene skal gå på gass og strøm. Dette blir verdens første hybrid.


Det er nå år siden ulykken som krevde menneskeliv langs leia nord for Bodø - etter at to hurtigruteskip kolliderte i Vestfjorden. Skipene skal kunne brukes i polare farvann og kan koble over til eldrift når de nærmer seg sårbare farvann. Vi tror dette er fremtiden. Dagens flåte består av klassiske skip, skip bygd på 90-tallet og skip bygget etter årtusenskiftet.


Klikk på skipsnavnene for flere detaljer. Disse var søsterskip. Se omtale på vår hjemmeside. Der er det både sjarm og.


Gjennom store deler av forrige århundre sto ikke kystruteskipene tilbake for hurtigruteskipene i størrelse og standard. De hadde samme betydning for folk i byene og tettstedene langs Sørlandskysten som tilfellet var for ruteskipene nordover. Vi tør foreslå at flere av oss bør gjøre det samme.


Ta en pause i julen og ta den gjerne om bord på et av hurtigruteskipene , sier Cecilie Kopperu salgssjef Norden. Ifølge avisen skal terminalen være spesialbygget for hurtigruteskipene. Umulig for gjestene å gå i land.

Også de såkalte erstatningshurtigrutene som gikk under krigen. Se 1reiseanmeldelser, 1objektive bilder og gode tilbud på Stokmarknes, Norge på TripAdvisor. Skipene var nedslitte og trengte til dels omfattende ombygginger. Med vedlikeholdsbehovet etter fem år med krig og utilstrekkelig merking og andre navigasjonsmessige problemer, var ikke dette tilstrekkelig for å tilfredsstille behovet for tonnasje.


Ulykken førte til økt brannsikkerhet ombord på hurtigruteskipene. Samme skip grunnstøtte forøvrig år senere, i tett snøvær natt til 13. Brattholmen lykt i Solund i Ytre Sogn.


Det blåser orkan i kastene utenfor kysten av Finnmark og vinden er så sterk at hurtigruteskipene ikke kan ligge til kai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg