torsdag 28. mars 2019

Farge morgendis

Vanntynnet, løsemiddelfri interiørmaling. Vil oppleves som kjølig og litt blålig utendørs. Fargen kan oppleves ulikt på skjerm og vegg. Se farger som passer Kombiner med tapet.


Kjølige nyansene av blått passer perfekt inn i den nordiske naturen. For oss handler det ikke til syvende sist om selve fargen , men hva fargen gjør med oss og hva den representerer – og hvordan du kan bo og leve med Årets Farge.

Jeg har morgendis på en vegg i stua, kvm, og der gir den ikke noe påtagelig blåskjær. Men farger er som allerede skrevet over her ikke særlig selvstendige, de tar i veldig stor grad opp i seg og påvirkes av omkringliggende farger. Idas kjøkken har blitt malt i mange ganger. Under ser du de ulike fargevalgene. Legg merke til hvordan fargen virkelig forandrer romfølelsen.


Populære greige farger som f. Diana valgte en nydelig grågrønn farge på alle vegger i leiligheten sin. En nøytral grå mellomtone. En fin farge å kombinere med f.

Ferdigmalt MDF Panel for alle husets rom. Da Tina ble enke i fjor kjøpte hun et nytt hus fordi alt i det gamle huset minnet henne om mannen. Dette er en klassisk kofte i delikate brune og rosatoner på kittfarget bunn. Koften har et hovedmønster som gjentas hele veien opp over bolen og ermer avbrutt av et flott motiv midt på brystet og nederst på ermene. Det er brodert maskesting i disse motivene.


Vi har fargen morgendis i stua, nå vurderer jeg å male en vegg eller. Industriell Grå, men også til andre dempede blåtoner. Fargene som er i huset til nå er klassisk hvit, morgendis ,. Det skal vel være en farge som er helt grå, men hos oss har den et. En gråtone med en ørliten dråpe gult i seg som gjør fargen lunere.


Det gjør at fargen ikke blir seende blå og kald ut på vegg som enkelte nøytrale gråtoner vil. Du bør også opplyse om hvilke farger du har på detaljer som lister, vindu, dør og tak. Dette er farger som ikke innehar samme varme som de tradisjonelle beige fargene vi kjenner. Felles for disse fargene er at uttykket er rent og noe kjølig. I enkelte belysninger kan disse nesten få et blålilla preg over seg.


Klassisk barnestrikk i duse avstemte farger - med bling i form av paljetter og perler! Kofta har et enkelt grunnmønster som gjentas over bolen og ermer, avbrutt av et flott motiv opp langs stolpene og nederst på ermene. Farger til både interiør og eksteriør.

Her finner du Årets Farge , nøytrale nyanser, Halvor Bakke, kjølige og blå toner med mer. For det at Egghvit og Bomull passer til alt, er dessverre en myte…. Morgendis – en lys nøytral grå tone. Skal nå bestemme farge og lurer litt på grå, og da fargen morgendis. Fargene jeg har tenkt er enten Valmuefrø eller Larvikitt.


For en nærmere beskrivelse av de ulike fargene, hvilke andre farger de passer til og. Herlighet, jeg fikk ikke sovet da jeg endelig la meg klokken ett og så på. Vi maler i den nå, det blir veldig lekkert! Gamle møbler og detaljer kan få et nytt og fargerikt liv i møte med maling, pensel og en lekker ny farge.


Jeg har fargen morgendis , sånn umiddelbart var jeg litt nervøs for jeg hadde ikke fått sett fargen med skikkelig lys i rommet (ventet på elektriker) var redd for at den var litt død og trist. Men med godt lys er jeg veldig godt fornøyd. Jeg husker ikke glansgrad eller type maling jeg brukte. Beckers har bred kunskap om farger og maling.


Beige, grå og brune farger. Grå og brune farger er klassiske farger som vi stadig inspireres av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg