fredag 25. januar 2019

Hvor mye koster det å male et hus utvendig

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Male hus utvendig - ca. Sistnevnte er klart å foretrekke selv om de som regel koster det dobbelte.


Detaljerte prisestimater gis ved at en eller flere malere kommer og ser på ditt hus og ditt hus , for deretter å regne ut et estimat og et pristilbud for ditt prosjekt. Om man skal male et hus , som ved andre typer prosjekter, er det viktig at man finner en erfaren og konkurransedyktig maler som kan ta jobben. Når du skal male huset bør du tenke over hvilken farge du velger.

Et hus er sjelden et bygg i ensom majestet. Du må ta hensyn til naboer og kulturlandskap. Farger som grønt og blått bør du unngå fordi det skandinaviske lyset vil forsterke fargene.


Rødt er en populær, men vanskelig farge. Holder med ett strøk maling tenker jeg, samme farge som tidligere. Hus , hage og oppussing: Hei.


Jeg tenkte å la en ung gutt jeg kjenner få sommerjobb med å male huset mitt utvendig. Vi har behov for å male huset utvendig i løpet av sommeren.

Så hvor mye skal jeg betale? Maling, RENOVA er et malerfirma og håndverkerfirma med lav pris og høy standard. Vi skal kjøpe nytt hus og får det levert klar til sparkling. Malng og sparkling er det eneste som ikke er inkludert i leveransen. Med to strøk skal du da male en flate på 2kvadratmeter.


Med et forbruk på ti kvadratmeter per liter får du 240:1 altså har du behov for liter maling. I tillegg til husveggene må du ha bestemt deg for hvilke produkter, farger og mengder du trenger til vinduer, dører, takrenner og alle andre detaljer. Er jo selvfølgelig veldig kjekt om man har noe av ekstra utstyret fra før, men om ikke, regn ut ca hvor mye maling det kommer til å trengs (muligens strøk?) deretter doble den summen. Da begynner du å komme i den gata det koster. Hvit maling kan holde i år før du maler (også gammel type) Mørke, kraftige gule, grønne, blå og røde vil ofte etter 5-år ha blitt så blasse at du begynner å føle for å male igjen.


Beskyttelsen er der fortsatt, men av estetiske grunner ønsker vi å male. I sommer skal jeg male et hus og lurer litt på hvor mye jeg skal ta betalt for jobben. Jeg stiller med stillas og utstyr selv mens de har kjøpt inn maling. Jeg er ikke noe proff maler, det er mer en slags vennetjeneste.


Jeg anbefaler ikke Karlsen. Noen som har en anelse om hvor mye jeg burde ta betalt? Det er tomannsbolig så det er ikke SÅ mye og male !

Vi ble litt sjokkerte så samboern malte veggene og jeg karmene, (eller han malete så si alt egentlig). Er det timesbetaling- eller fastpris? For å finne ut hvor mye maling du trenger måler du opp veggene du skal male , trekker fra arealet på dører, vinduer og andre flater du ikke skal bruke veggmalingen på, og ganger med to (for to strøk).


Eksempel: Flaten som skal males er kvadratmeter. Du skal male to strøk, dvs 1kvadratmeter. Grunnflaten på huset er vel ca. Flere resultater fra forum. Hvor mye skal en betale?


Er bare ute etter ett ca estimat, jeg har. Selvfølgelig er det en minstegrense for hva det koster å benytte fagfolk, men du kan til en viss grad velge hvor mye som skal gjøres og hva det skal koste. Hva koster det å male et.


Her er Pristilbud fra malemesterfirma - Kjøp av håndverktjenester - ifi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg