mandag 6. mars 2017

Indianernavn

Nord-Amerikas ti mektigste indianerhøvdinger En av høvdingene ga inspirasjon til amerikanske fallskjermhoppere, en annen døde skamfullt av et skudd i ryggen. Eksempler på slike indianernavn er Crazy Horse og hans mor, Rattling Blanket Woman samt kjente indianerhøvdinger som Sitting Bull og Spotted Elk. Snikende Ullteppe er eksempel på problemet ved å oversette abstrakte kulturspesifikke elementer.


Hva med å la ungene velge sine engne indianernavn ? Og kommer med forslag sånn at de skjønner tegningen.

Tenker det blir mange fine navn da. Hjelp meg å være kreativ. Jeg trenger indianernavn til en hel skoleklasse. Har du flere forslag? Er du interesseret i populære indianske navne for dit barn?


Læs mere om disse og andre navne på Min-Mave. Hva er indianernavn et ditt?

Føler du en tilknytning til livsstilen og ritualene til indianerne? Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. Indianerne hadde fjær i håret, sa “ugh” og kjempet mot nybyggerne ved å ri i ring rundt vognene deres. Sider i kategorien Lister over navn Under vises av totalt sider som befinner seg i denne kategorien. Kom over en av disse mammadagbøkene nå nettopp, og der var det ei som omtalte ungen sin som Lille Overraskelse.


Det fikk meg til å tenke på en ting: Er det lov i Norge å gi barna sine indianernavn ? Jeg har fundet mit indianernavn som jeg vil bære med stolthed! På Indianer navne maskinen kan du også finde og dele dit indianernavn , så din familie og dine. Find dit indianernavn Indtast dit fornavn i nedenstående form sig ugh gange og tryk på Giv mig mit indianernavn.


Derefter vil indianernavn. Mange indianere ser tilbake til sine røtter når navngi sine barn. Nedenfor er et utvalg av indiansk navn og deres betydning. Her gikk det veldig fort. Da kneet ikke ble bedre etter behandling ble jeg sendt videre til revmatolog.


Leddene ble undersøkt og.

Kanskje vi skulle lage en stamme sammen? Hvad er dit indianer navn ? Føler du dig også i kontakt med den indianske livsstil og kultur? Vi trenger din hjelp til å legge inn navn.


Catherine Amethyst Swallow. Ble navnet mitt igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg