mandag 6. mars 2017

Male rød murstein

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Reserver ditt Hotell i Male online. Jeg tenker derfor litt på å male muren, men ser ikke for meg hva som kan bli pent.


Hvite murstein synes jeg ikke har vært noe pent der jeg har sett det, men hvordan det blir her vet jeg ikke. Noe som sikkert hadde vært stilig hadde vært og tatt den helt ut og malt muren sjokkgrønn eller noe, men så ekstreme er vi dessverre ikke.

Har en del spm på forhånd: 1. Hvordan skal jeg vaske den? Vet at jeg må få vasket den, da sot kan trenge gjennom malingen etter en tid. Har kjøpt meg skurebørste, å satse på å skure den med salmiakvann to ganger.


Nå er jo muren hennes satt opp med mye eldre murstein enn vi har her, så helt likt kunne det jo ikke bli, men det er jo aldri feil å la seg inspirere. I samarbeid med Jøtul og murer Trond Berger fra Ildstedet. Kombiner rød murstein med kremet nyanser av hvitt for s enkelt utseende.


Oppsøke litt off-white nyanser, slik som lin eller Ecru, å introdusere noen dimensjon og kompletterer også litt off-white mørtel i en murstein peis eller vegg.

Peisen blir et smykke i rommet, ved å male den i en annen farge enn veggene. Mange har rød telgstensmur. Kan du male rød murstein rundt et basseng? Fyldig rød murstein er laget av hel, uten gjennom hull og hulrom inne, men har en hul dem. På grunn av vekten av den plass inne i rød murstein er mye mindre.


Dessuten er produksjonen av murstein er mindre råstoffer, noe som reduserer deres kostnader. Der var hele veggen i rød tegl. Jeg malte denne veggen og det ble kjempefint i forhold til rommet. Det er liksom noe spesielt ved ting som er lagd og bygd for hånd ;) Nå måtte imidlertid veggen males på nytt, og jeg valgte samme maling både på tak og vegg, og med riktig lyssetting så ble det enda bedre. Så maler du på vanlig måte: Et lag med heftgrunn, og et lag eller to med maling.


Det går fint å male teglstein eller en annen type stein muren er forblendet med. Fremgangsmåten er stort sett den samme som for alle andre malingsprosjekter. Påse at mursteinen er fri for fett og sot, rester fra stearinlys med mer, og at fuger og stein er faste og fine.


For best resultat påføres deretter en vanntynnbar sperregrunn. Deretter kan du male med LADY Wonderwall (lett å vaske), LADY Pure color (matt og vakker) eller LADY Vegg (rimelig og god). Det kan være at du må opp i 3-strøk pga det ujevne sugende underlaget.

Om peisovnen er godkjent og montert etter forskriftene er det ikke noe problem med varmen. Har nylig kjøpt oss hus, og det er en rød murstein bak peisen. Synes ikke det er noe fint, og har lysst å male den hvit. Men så har jeg hørt at det trekker til seg så veldig mye støv, når man maler dette.


Ville dere malt mursteinene? Røde og hvite paret godt sammen, og den høye kontrasten gir en interessant design estetisk. Tålmodighet er ikke bare en dy men et krav når det gjelder å male murstein. Sett på en primer først og la tørke.


Rød murstein peis ser bra i enkelte rom, men datert i andre. Maleri peisen oppdaterer rommet og lar deg matche fargen med møbler. Male en peis krever ingen spesielle ferdigheter, og er like enkelt som å male vegger. Vær oppmerksom på at maleriet murstein er en permanent endring.


Du kan male murstein. Velge nyanser fra rommets fargepalett. HVORDAN: Malte den røde mursteinsveggen i mørk grå, rev den gamle peisen som ikke varmet opp huset godt nok, og fikk satt inn en klebersteinsovn.


Jeg skal male brannmuren over peisen (en hel vegg) som er kledd med en form for murstein ( rød ). Har hørt at hvis jeg ikke for-behandler mursteinen vil rødfargen trenge igjennom hvit maling. Muren bør seises, men med hva og hvordan ? Noen som har erfaring der ute. Vi går for en veldig moderne og ganske minimalistisk stil i leiligheten. Kanskje litt mindre enn i fabrikkleiligheten, men fortsatt nokså stramt.


For å myke opp litt, og fordi vi synes det er veldig kult, vil vi ha én vegg med eksponert murstein. Det får frem byggets alder, datidens materialbruk og håndverk på en fin måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg