torsdag 23. mars 2017

Kulturmelk vindu

Bestill nye vinduer av toppkvalitet til hus eller hytte her! Sjekk utvalg og kampanjepriser her! Fakturabetaling eller handlekonto? Vi har mange typer vinduer på lager og kan spesial bestille etter mål. Kulturmelk på vinduet : Dette er et genialt triks.


Billig, luktfritt og kjapt. Slik unngår du at naboene ser inn. Synne Hellum Marschhäuser. I førsten luktet det sur melk av vinduet , men denne lukten forsvant fort da det tørket. Metoden fungerer best i tørre rom.


På et fuktig bad vil melken begynne å renne når luften i rommet blir fuktig. Hvis du ønsker å fjerne frostingen er det bare å vaske vinduet med vann og såpe. Det dumme med kulturmelk er at det lett vaskes bort. D han sjekket ut litt og fant ut at man kan froste vinduene med kulturmelk.


Kulturmelk vindu

Tips og råd om hvordan du maler vindu. Da kan du male vinduene med kulturmelk. Jeg har tenkt å få frostet noen vinduer og lage noen effekter i det, og etter diverse søk har jeg kommet over at å froste vindu eller glass med.


De gamle mattes like godt med kulturmelk ! At skummet kulturmelk er billigere enn både spesiell vindusfilm og spesialglass for å slippe. Man kan faktisk froste vindu med kulturmelk ! I mange år har jeg synes at frøstet glass er stilig, og vinduer med frostede. Det beste trikset jeg har hørt om, er kulturmelk. Både på vaskerommet og badet her i det nye huset vårt er det store vinduer. Trinn 4: Rull på et lag kulturmelk.


Kulturmelk vindu

Store vinduer som gjør det lett å se rett inn. Vi bestemte oss tidlig for å froste vinduene, og jeg husker at jeg en gang hørte i et oppussingsprogram på TV at surmelk gjorde susen. Eller kefir om du vil. Logg inn for å følge dette.


Jeg måtte bruke svamp for jeg kommer ikke til med rull i de små ovale vinduene. Frostet vindu med kulturmelk. Påføringen er veldig enkel, ifølge Gudrun.


Kulturmelk vindu

Med en liten malerull smøres melken jevnt og fint utover det rene vinduet. Det ser gjennomsiktig ut med en gang. Det står i leiekontrakten min at jeg ikke har lov til å henge opp noe uten at eieren av leiligheten gir skriftlig aksept, så jeg kan ikke henge opp gardinstang eller noe lignende på veggen rundt vinduet (og det var ikke noe jeg var klok nok til å se etter eller spør om før jeg flyttet inn). Lukk vinduet Hvor mange stjerner vil du gi denne oppskriften? Du har allerede gitt Lapper en vurdering!


Jeg hadde aldri trodd at dette var noe jeg kom til å måtte lage til selv! I barnehager maler de ofte på vinduene med vanlige vannfarger, men bruker kulturmelk i stede for vann til å dyppe med. På denne måten vises fargene bedre på vinduet. Siden det er vanlige vannfarger er de enkle å få av etter jul, og er et mye bedre alternativ for å skale julevindu enn for eksempel frostspray.


Persienner finnes både for innvendig og utvendig bruk. Begge typene kan brukes for å hindre innsyn så vel som solskjerming. Utvendige persienner hevdes også å ha en gunstig effekt vinterstid.


Ved å ha persiennene nede om natten på vinteren skapes en lomme mellom vindu og persienne, som skal redusere varmetapet gjennom vinduet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg