torsdag 13. juli 2017

Linblå jotun

Ingen minimumsordre - Kjøp nå! Med sver og er derfor egnet også på tykke grener. Når mørket slår inn, slår denne seg på. Drives ene og alene på solcelle. Ny blogg for alle hageglade!


Linblå jotun

Nytte, inspirasjon , trender og smarte tips. Alt om planter, blomster, kjøkkenhage og utemøbler. Er du ferdig utlært, ja så er du ikke utlært, men ferdig… Ta det rolig i din hage … klø katten og besøk bestemor. Skal du planlegge din egen hage eller trenger du inspirasjon til hvordan du kan gjøre mer ut av hagen du allerede har. Jeg er landskapsarkitekt og blogger om min egen hage og andre hager som inspirerer meg.


Hei, jeg er Gunnhild er landskapsarkitekt og brennende interessert i hage , form, uterom, planter og hvordan omgivelsene våre påvirker oss. Hagemessen var topp for de som vil kjøpe seg møbler, hagemaskiner, blomster og annet hagerekvisitta til messepris. Jeg ble litt inspirert iforhold til å lage en ny hage , men hadde håpet på litt mer landskap og hage. Det var også et stort utvalg av lekeapparater til barn, til stor glede for mine små. Elsas blogg om hage og litt annet.


Kreativitet og inspirasjon. Holder du på med hagen eller terrassen din? Vi kan gi deg masse inspirasjon til hagen din og viser deg gjerne at in-lite hagebelysning kan gjøre ditt utemiljø til. Hage kan by på uendelig med opplevelser!


På Moseplassen finner du mye å glede deg over, og inspirasjon og tips for hvordan få mer ut av egen hage , enten dette er. Er interiøret ditt hip and happening? Da må du ikke glemme hagen! Ved å kombinere de riktige fargenyansene på vekstene og passende tilbehør, skaper du enkelt og raskt en fin atmosfære. I denne bloggen gir vi inspirasjon med hensyn til farger og tips som er enkle å bruke.


På kort tid kan du forvandle din egen hage til et flott paradis. Sammen med vår , sol og påskepynt meldte endelig lysten seg til å legge ut noe på her på Trines hus og hage igjen! Takk til alle som har vært innom mens jeg har vært fraværende. Jeg vet at flere har savnet livstegn fra meg, og det setter jeg selvfølgelig pris på. Tante hadde laget masse god mat, og jeg spiste så jeg nesten rullet ut i hagen.


Etter lunsj ble det full hagetour der jeg fikk masse inspirasjon til hva jeg kan plante i min egen hage. De fleste av damene i familien min er mildt sagt veldig glad i blomster. Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt.


Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær. Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Trenger du inspirasjon til uteplassen?


Vi har funnet frem smarte og fine ideer til uteplassen. Mer om Hage inspirasjon. Da er det digg å finne motivasjon i fargekomboer som minner om vår, stylinger med masse gull, farger, fløyel og blomster.


Jeg har vært innom interiørmessen på Lillestrøm og window-shoppet masse inspirasjon ! Da kommer arkitekten i meg frem for å leke. Det er moro å få tegne disse byggene. Hekk med bro, kunstig bekk og pergola Hekken. Jeg er helt i drømmeland når det kommer til hage og uteområdet om dagen.


Vi har brukt den siste tiden på å gjøre uteområdet vårt klar for terrassebygging. Så det vil jo så at vi også trenger hagemøbler, må pynte med grønt og skjønt, og vi vil lage det fint utenfor huset. Det har blitt mye reiseprat de siste to ukene og jeg lover at det blir mer interiør og hage fremover.


Men jeg vil vise noen siste bilder fra Dubrovnik, for med meg fra turen har jeg tatt med meg litt hageinspirasjon. Gode stemninger fra trange gateløp i gamlebyn og enkelt og elegant fra hotell og restaurantområder. Inspirasjon til uteplassen. Enhver uteplass er forskjellig, men vi jobber mot det samme for hver eneste – At den skal brukes mest mulig. Her får du inspirasjon til hva du kan gjøre for å bruke terrassen, balkongen, eller verandaen din flere dager i året.


I begynnelsen av juli begynner prydbuskene å blomstre i hagen. For noen år siden overtok vi et gammelt hus med en gammel hage. I hagen sto det stauder og prydbusker som har vært her lenge. Buskkaprifol, hvite rosentrær, klematis, humle, spirea og syrin er de ulike prydbuskene som finnes her.


Syrinen har vi plantet her selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg