Fra chassis til kupé – den smarte kombinasjonen av drivlinje og lette konstruksjoner gir BMW iunik kjøredynamikk. BMW i3s akselererer på sekunder og er enda raskere. Støtfangeren bak dominerer bilens hekk. På bakluken av glass er en eDrive- og en i-logo plassert langt ut til siden for å understreke bilens sportslige egenskaper.
Sportslige BMW i-blå fargedetaljer i logoen danner en kontrast til det sorte båndet.
Med trefase kontakt og inntil kW kapasitet er nye BMW i(Ah) fulladet på under tre timer, som er den samme tiden som for dagens BMW i(Ah). BMW ihar også etablert seg som en publikumsfavoritt over hele verden. I Norge er det den mest solgte BMW -modellen og på verdensbasis blir mer enn av de som kjøper BMW iBMW -kunder for første gang. For mer detaljer, se modeller og priser i prislisten (PDF).
Vi har testet BMWipå vinterføre i kulde og minusgrader. BMW imed 4kWh batteri får lenger rekkevidde. Den nye utgaven gjør at salgsmålet for ii år er hele 3.
Med unntak av noen oppgraderinger på farger og tilvalg, er det ikke noe som skiller bilen fra den originale i3. Helt til du slår på tenningen og km-tallet på rekkeviddeindikatoren gir en helt annen ro i sjela. Takk til Bavaria Arendal for lånet av nye i! BMW Blog skriver at det skal komme en rekkeviddeøkning på prosent i den fornyede i-en. Hovedårsaken skal være et nytt batteri med enda bedre kapasitet. Men om dette blir standardbatteri, eller et tilvalg, vites det enn så lenge ikke så mye om.
I dag er Norge verdens nest største marked for den helektriske BMW -en. Nye detaljer – ihar egenskaper som appellerer til både eksisterende og nye BMW -kunder, det er noe av årsaken til at det nå ruller det nærmere 12. Emmanuel Bret, administrerende direktør i BMW Group Norge. Designmessig skiller den seg ut med særegne støtfangere, hjulbuer og andre designelementer i sort optikk. En BMW -forhandler gir deg sikkert en grundig innføring i alle nye farger , materialer, støtfangere, lys, men det du er mest interessert i skal du få svar på her: Rekkevidden er nøyaktig den samme som hos dagens modell.
Hvilket slett ikke er dårlig – 3kilometer etter NEDC-syklusen, men et godt stykke unna hva en Ampera-e klarer. Naturligvis hadde det vært fint om BMW kunne klart å presse inn cirka kWh (samme som i Opel Ampera-e, Hyundai Kona EV, Kia e-Soul og Niro) og derigjennom økt rekkevidden med ytterligere prosent eller mer, men til det er trolig de ytre i-målene for små. Kampanjeprising BMW kampanjepriser imed utvidet batterikapasitet, nye farger.
Prisen starter på 262.
Nye ikommer til Norge i august, men kan bestilles nå. BMWs norske pressemelding. Om du allerede har en i, og skulle ønske at bilen din gikk litt lenger, melder BMW at de tilbyr oppgradering av batteriet.
BMW ier utviklet i samarbeid med testkunder som til sammen har tilbakelagt over millioner kilometer i bilen, og gitt tilbakemelding om sine erfaringer. Med BMW ikan du forvente en rekkevidde på opptil 1kilometer, og ved vanlig pendling behøver batteriet å lades kun hver andre eller tredje dag. Nå kommer to nye versjoner av den populære elbilen. Endringene på vanlige ier ikke store. Men det er noen mer eller mindre viktige detaljer du ikke ser.
Blant annet er ESP-systemet blitt betydelig raskere enn tidligere. Det er gode nyheter for norsk vinterføre. I tillegg har den flere online-tjenester i BMW Connect, en ny parkeringsassistent og flere valgmuligheter på farger og detaljer i.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.