fredag 31. juli 2015

Hvor mye beis pr kvadratmeter

Generelt går det mindre beis og maling til det andre strøket enn det første. Så mye maling trenger du - Trehus vaskes og males - ifi. Nettstedet benytter cookies (også betegnet som informasjonskapsler) som kan brukes av oss og våre partnere til å huske innstillingene dine, til statistikk og til å vise målrettede annonser til deg.


Les Mer Jeg aksepterer! Beregn hvor mye maling du trenger.

Her kan du beregne hvor mye maling du trenger til jobben du skal gjøre. Skriv inn den totale størrelsen på området du skal male. Jeg skal begynne å beise terrasen i leiligheten jeg leier og skal kjøpe inn beis selv (og trekke fra i leia siden huseier bor et stykke unna), men jeg har ærlig talt ingen anelse hvor mye beis jeg trenger.


For å finne ut hvor mye maling du trenger måler du opp veggene du skal male, trekker fra arealet på dører, vinduer og andre flater du ikke skal bruke veggmalingen på, og ganger med to (for to strøk). Eksempel: Flaten som skal males er kvadratmeter. Du skal male to strøk, dvs 1kvadratmeter.


Det første du må finne ut er hvor mange kvadratmeter du ønsker å male. Husk å regne bort vinduer, takbord og vindskier.

Husk også og legge til for et strøk nummer 2. Har du funnet ut at flaten du skal male for eksempel er 1m dobbler du først antallet og deler deretter på 10. Da trenger du liter. Normalt kan man male 6-kvadratmeter per liter maling på en innvendig veggflate.


Dette vil gi deg det antall liter maling du trenger for ditt prosjekt. Ok tenker jeg, kanskje terrassen trekker mye. Men nå, et par timer senere så er det mange steder hvor man kan se at det er betydelig svakere, altså beisen dekker ikke så bra. Har jeg da tatt på for lite?


Og rundt en del av kvistene i plankene har det også blitt svakt med beis. Er dett normalt, blir det bedre i morgen eller har jeg. Bredde, mm oml like bor Falset kledning.


Tabellen angir hvor mange meter det går pr kvadratmeter utvendig kledning. Første kolonne er stående rektangulær kledning med mm omlegg med lik bredde på alle bord. Om det er store vindusflater så kan det være lurt å regne ut kvadratmeter på dette og trekke fra.


Strukturen på baksiden av flisen, størrelsen og underlaget bestemmer hvor mye lim du skal bruke. Når du har valgt hvilket terrassebord du vil ha, finner du dette i tabellen under.

Galleri Regn ut hvor mye maling du trenger før du maler. Med et forbruk på ti kvadratmeter per liter får du 240:altså har du behov for liter. Noen som er flinke på slikt og kan hjelpe meg hva jeg sånn ca trenger?


Har sett meg ut noen fine farger fra LADY interiør. Er ganske lyse farger, så jeg må ivertfall ha 2. Hvor mange strøk må jeg ha? Det ser jeg vel fort når jeg har malt, men vanskelig å si hvor mye maling jeg bruker når jeg skal be om tilbud.


Et malerfirma vil normalt gi estimater hovedsaklig basert på antall kvadratmeter som skal males. Selv om prisen for et prosjekt utført av en maler vil variere betydelig, ser vi i vår prosjektdatabase at boligeiere i snitt betaler omlag kr 80i. Vi ser imidlertid også eksempler på maling av hus hvor prisen er noe lavere, ned mot kr 6000.


Tomt medregnet) Snakker du med en husleverandør – hvor du har tomt, vil dem antagelig fortelle deg at huset vil koste deg mellom 20. Produsentene oppgir hvor mange kvadratmeter en liter maling dekker på malingsboksen. Hver enkelt producent oplyser til hvor mange kvadratmeter en liter maling rækker.


Med enkel matematikk kan du regne ut hvor mye maling , gulv, stoff eller tapet du trenger når du pusser. Synes du 2liter jord høres mye ut? En liter maling dekker ca 8-kvm. Så, beregn hvor mange kvm du skal ha av hver farge, gang med to så har du svaret.


Sammenlign pris på maling. Vi hjelper deg å velge terrassebeis, gulvmaling, beis , spraymaling, grunning, treolje, lakk - blant 3varer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg