tirsdag 9. april 2019

Furutrapp oppussing

Tretrapper kan både oljes, males, lakkes eller beises. Man kan også montere trappefornyere som er enkelt å montere eller legge teppe. Slik fornyer du den gamle trappen Har du en gammel og gul furutrapp ? Se hvordan den kan bli som ny. Oppussing av gammel furutrapp Så fin kan en gammel og slitt furutrapp bli hvis man spanderer på den noen liter maling og noen timers jobb!


De gamle dreide trappespilene i treverk er byttet ut med moderne spiler i rustfritt stål. Trappen mellom to etasjer er ofte et sterkt trafikkert område som trenger jevnlig vedlikehold og oppussing for å holde seg pen. Nye trinn i gammel trapp Få ny trapp uten å rive den gamle – dekk de gamle trinnene med nye.


Jeg skal snart psyke meg opp til å ta vår trapp. Det er også en furutrapp , men vi behandlet den med hvitpigmentert panellakk da den var ny, så jeg lurer på om vi skal la trinnene være som de er siden de ikke er så mørke, og jeg er redd for at ungene vil slite bort malingen. Gleder meg til å se din trapp ferdig.


Bor du over to over to plan eller mer, er det ingen vei utenom. Trappen kan være alt fra en nøytral transportetappe til et spektakulært. Noen som har andre erfaringer fra oppgradering av furutrapp ? Min foreløpige plan er å male gelender og sidebjelker, men å legge parkett i trinnene. Trappen er i dag åpen, men vi ønsker å lukke den for å bruke plassen bak som en liten bod. Jeg heter Ann Merete Slåttland og dette er bloggen min Kreativ-i-tet.


På bloggen kan du lese om interiør, gjør det selv-prosjekter (DIY), oppussing , inspirasjon og annet jeg liker å skrive om. Jeg jobber som frilansjournalist med faste oppdrag for bl. BoligDrøm, samt at jeg skriver boligreportasjer for flere norske boligmagasiner. Ofte er ønsket om oppussing av trappa utløst av at man gjør noe med gulvet i den ene eller begge endene av trappa. Da er det nærliggende å fortsette med samme overflate på trinnene, eller man kan velge en løsning som gir en kontrast til gulvene.


Furutrapp oppussing

En gammel og sliten furutrapp trenger ikke byttes ut for å få forandring. Få siste nytt om interiør og oppussing fra ifi. Meld deg på vårt nyhetsbrev her.


Ny trapp med enkle grep Tekst: Øivind Skorve, 15. Mange sliter med mørke, gulnede furutrapper som stjeler lys og tar uønsket oppmerksomhet. Ja, det som skal være smykket i huset vet du.


Ser den litt sliten ut? Den skulle du gjort noe med for lenge siden? Furutrapp fra flere tiår. Dette gjør du hvis du har en trapp som knirker Knirkete trapper kan drive noen hver til vanvidd. Her ser du hvordan du løser problemet.


Forside Oppussing og nybygg generelt Maling av tretrapp inne - Noen med erfaringer? Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å øke brukervennligheten i samsvar med Lov om elektronisk kommunikasjon. Synes det virket mye bedre.


Furutrapp oppussing

Derfor gikk jeg ned til 60-papir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg