tirsdag 28. april 2015

Claus dalby i potter og krukker

Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Stort dekorsortiment.


Dekorer med detaljer fra Jotex.

Mit princip er at arrangere krukker i tætte opstillinger og unikke kombinationer. På den måde får planternes samspil karakter af blomsterbede. Og godt du giver gode råd til dræn, jord osv. I denne bog portrætterer han en række haver i Norge, Sverige, Finland og Danmark. En blog om haveliv og livsglæde.


Jeg har en lille have, og nogle hæslige havenaboer, som ikke luger skvalderkål, så jeg har lavet krukkebede, hvor skvalderen er et problem. Derfor har jeg forholdsvis mange krukker størrelsen på min have taget i betragtning.

En havebesøgende talte dem sidste år, og kom frem til i alle størrelser fra mindre potter til meget store krukker. Her ser dere bilder fra hans egen krukkehage helt i hvitt og grønt, som selvfølgelig er med i boken Hva synes dere? Læs Lyt Lev blandt millioner af bøger på Saxo. Det er lige før jeg glæder mig til de kolde aftener, hvor jeg kan sidde i den lune sofakrog og svælge i bogen – og planlægge næste års blomsterflor til mit beskedne antal krukker.


I potter og krukker ” er en rigtig nydebog, som samtidig er fyldt med dejlig inspiration. Desuden introduceres mange løvplanter, hvis blade passer smukt ind i forskellige farvesammenhænge og fremhæver blomsterne. Krukker er et godt sted at begynde, hvis man holder af havearbejde og planter. En hel have kan synes overvældende, hvorimod det er hurtigere og nemmere at tilplante krukker - mange eller få - og derefter arrangere dem på forskellig vis.


Det er en spændende og kreativ leg, og jeg har meget på hjerte. Find billige bøger på nettet med en enkelt søgning. At dyrke planter i krukker er en særlig haveform.


Sammenlign pris og leveringstid boghandel for boghandel på danske bøger og engelske bøger før køb. Hvis man ikke har så meget plads på f. Denne smarte holder kan rumme fem potter. Plant eksempelvis krydderurter, pelargonier eller noget helt tredje i potterne.


I Haveklubben i denne uge potter jeg pelargoniestiklinger op og viser, hvordan man sår sommerblomster direkte i krukker.

Et andet princip er at arbejde med gentagelsen. Det er ikke svært at dyrke løg i krukker , hvis nogle enkle forholdsregler følges: I bunden af krukken lægges et dræn af 5-småsten, potteskår eller lignende. Løgene lægges i en dybde, der svarer til tre gange deres højde. Kom muld i krukken, placer løgene og fyld op med muld – der skal være ca.


Claus skriver idag på sin nye bok om romantiske hager og er på leting etter skikkelig romantiske hager i Norge. Skulle du vite om en hage, du mener fortjener en plass i boken hans, kan du gjerne tipse om det her, så skal vi viderebefordre det til Claus. Foreløpig har kun hagen til Helen Fredholm, på Toten, sluppet igjennom nåløyet. Havebøger, børnebøger, hobbybøger, kogebøger og fagbøger - inkl. I sin krukkehave har han krukker i nærmest industrielle mængder i alle farver, former og størrelser.


Få en masse inspiration til din egen terrasse, altan eller have. Peberfrugterne er dyrket indendørs, men lige nu har Claus også gang i et større eksperiment med mange slags kål, bladselleri, beder etc. Det er skønt at plante forårsløg i krukker og samtidig en rigtig billig fornøjelse. Her kan du få hjælp til alt til haven og de forskellige gøremål. Claus Dalby fortæller og kommer med gode råd og tips.


Vi prøver altid at gøre det nemmere for dig og. Der er meldt Bilka tur i week-enden, så jeg kan få købt krukker , jord og claus dalby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg