torsdag 25. august 2016

Drivved beis vegg

LADY Pure Nature interiørbeis gir treverket en vakker og naturlig matt overflate. Beisen trenger inn, gir dybde og fremhever den naturlige strukturen i treet. L drivved og bland med 1L valnøtt i en egnet bøtte. Det er særlig tre ting du må tenke på før du velger farge.


Her kommer det mere hytte inspirasjon. Det dreier seg om interiørbeis og gulvolje, og hva det kan gjøre med ubehandlede vegger og gulv.

Farger som ligner på drivved og værslitt furu er mest populære både på vegger og gulv på hytter nå, sier Bjørg Owren, adm. Hun mener at siden furu er et. Har kjøpt meg drivved beis her om dagen og har malt et strøk ikveld. Likte veldig godt kombinasjonen mellom drivved og hvitt, slik som på kjøkkenet :).


Resultatet blir alltid best med industrielt påført beis , men ønsker du å beise selv bør dette gjøres før panelet settes opp, slik at du unngår krympestriper, og ser at det blir fargen du ønsker deg. Jeg skal kle den ene veggen i stua med drivved. Ikke lett å få tak i har jeg funnet ut… Noen som har noen tips? Denne har jeg lest, men ønsker noe mer ekte.


Gulvet har fått lov til å forbli ganske lyst, og blir dermed en ekstra fin kontrast til de litt røffe og maskuline detaljene.

Veggplaten Deco Nature med finish i kalkhvit beis. DECO NATURE: Dette er en helt ny type furupanel i plateform. Altså et ekte furupanel som settes opp rekordraskt – og det lukter til og med furu av den. Furugulvene og -veggene skal gjerne se litt gamle ut, men for all del ikke være gule! Derfor blir både gulv, tak og vegger beiset.


Denne malingen finnes i fire ulike glansgrader, og det har vi uten tvil lekt oss med her i hytten. Glansgrader kan nemlig skape de lekreste overganger og kontraster i interiøret. Enn matt vegg gir deg en helt egen lunhet og en unik fargeopplevelse. Benyttes både på vegger og i tak. FASPANEL FURU 14X1BEIS DRIVVED Bjertnæs Sag AS.


Forrige bilde keyboard_arrow_right Neste bilde. Jeg elsker drivved farge,så vi bestemte oss for å legge ny bordplate. Plankene er ganske tykke og de ble pusset ned litt og påført et strøk med drivved beis fra lady Eg og hadde drivved beis på stovebordet mitt, men eg mala berre rett over med litt maling!


Fine hus du har, kan jo fungere fint som bokstøtte. Dette panelet gir et tradisjonelt uttrykk til alle rom og kan monteres på vegg. Passer godt både på vegg og i tak.


En bred panel gir et mindre stripete uttrykk og flatene virker større. Kvistene blir også litt større, men når panelen skal beises er det med på å gi veggen særpreg. Setergrå med et hint mot blått, drivved med et hint mot brunt.

Det passet perfekt i fargepaletten som ble valgt til hytta. Drivved og Setergrå går ton-i-ton. Jeg har brukt Jotun interiørbeis på vegger og panellakk i tak på min hytte. Begge to er enkel og grei og jobbe med.


Et strøk beis på veggene, og to strøk panellakk i taket. Men som noen kommenterte, ta oppstrøksprøver før dere går i gang ! Jeg tok nærmere oppstrøksprøver før jeg til slutt kom fram til en mix jeg var fornøyd med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg