tirsdag 30. juli 2019

Trasmattor

Trendcarpets trasmattor är alla handvävda och kommer från de stora varumärkena som Polytuft, Strehög, Stjerna, danska Nordal Design och Rug Solid. Du kan enkelt tvätta rent trasmattor eller få bort fläckar med hjälp av ljummet vatten och ett milt rengöringsmedel. En del trasmattor går till och med att tvätta direkt i tvättmaskinen. Kör då mattan i grader.


Då låg mattorna i de finare hemmen, de enklare hemmen hade granris eller halm på golvet.

Textilier var dyra och fick inte slitas hur som helst. Att trasmattor är så omtyckt beror dels på vår långa historia med dem, men också på att de är mattor som passar in i många olika inredningar och som också är tåliga och håller sig fina länge. Discover the traditional, original handwoven Swedish rag rug – in Scandinavia called “Svenska trasmattor ”. The variation in colors, patterns and measures makes it easy to find the perfect rug for your home.


All rugs are handcrafted from recycled textiles and therefore one-of-a-kind. Jättekul att se att du också använder din blogg – precis som jag – till att berätta hur du gör, inte bara för att visa färdiga resultat. Jag väver trasmattor efter dina önskemål.


Smala och breda mattor i olika tekniker t ex tuskaft, rosengång eller glesrips.

Helst av gamla trasor. Arbetet sker traditionellt för hand från början till slut. Jag har även ett litet Lager av mattor. Besök mitt Galleri eller Blogg och låt dig inspireras. Du är varmt välkommen att kontakta mig.


Oavsett vilka varianter du väljer så ger mattor både komfort och stämning. Stora mattor avgränsar en sittgrupp, avlånga mattor mjukar upp dina steg i hallen och dörrmattor hälsar dig välkommen hem. Vi har allt från slitstarka och vackra ullmattor till tåliga trasmattor. Varför inte en sida till vardags och en till fest.


Våra trasmattor är varsamt handvävda i gammal traditionell stil med ett stort urval av färger. Trasmattor är oftast lätta att tvätta och är dessutom vändbara. Välkommen in i någon av våra butiker och se vårt stora sortiment av trasmattor.


Trasmattan Happy är en riktig bästsäljare i det populära multimönstret. Denna underbara färgklick kan på egen hand ge liv åt ett helt rum. Införskaffa ett exemplar av den populära trasmattan som bidrar till en mysig hemtrevnad och passar lika bra på golvet i en stadslägenhet som i sommarstugan på landet.


Under SÅLDA TRASMATTOR kan du få tips om hur du vill ha din matta. Jag plockar in mina trasor i väven och slår mattorna mycket hårt.

Du får ha en riktigt bra dammsugare om mattan ska fastna i munstycket. Den maximala bredden på mina mattor är cm! Lagervaror skickas inom timmar. Fraktfritt över 5kr.


Numera fållar jag trasmattorna som jag väver. Jag tycker att fållar är den avslutning som passar bäst till mina mattor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg