tirsdag 9. juni 2015

Male gammel skjenk

Skjenker til lave pris. Billige møbler med kvalitet hos Chilli. Kjøp innredning til lave priser. Stort utvalg på nett! Se kampanjepriser her! Handle raskt og enkelt på Ellos.

Oppbevaring og eleganse går hånd i hånd i vårt store utvalg av skjenker. Trenger du litt hjelp til å innrede et rom? Book tid med en av interiørdesignerne våre. Bestill hotell i Male By.


Se bilder, les kundeomtale og book! Fått tak i en brun høy gammel skjenk. Har tenkt lenge å finne meg sånn for å pusse den opp og male den.


Jeg behandlet den her om dagen med parasitt middel og da så den så fin og oljet ut.

Ble så usikker på om jeg skal male den. Den har jo sin sjarm slik som dem er. Samtidig så synes jeg de som er malet i gråtoner er ganske fine. Hvem har sagt man må male hele kommoden?


Se her hvor fine kontraster det blir mellom treverket og den malte flaten! Uansett om du skal male en dør eller en kommode, gjelder mye av den samme fremgangsmåten! Vær nøye med forarbeidet, så blir resultatet alltid best.


Har en gammel skjenk i eik, som er mørkebrun og behandlet en gang i. Skal du male resten kan det være nødvendig å finne ut om det er. Jeg har en gammel sjenk jeg kjøpte på loppis for et år siden eller så. Planen var å male sjenken i samme farge som glassskapet, men jeg ser. Hvis du ikke skal male hele møbelet maskerer du skjøtene.


Maling av stoler og skjenk 24. Oppussing av gammel skjenk 6. Holder på å pusse opp en skjenk (oppdatert igjen) 24. Lastet opp av JOTUN Norge Her ser du hvordan du enkelt maler en kommode.


Den er lasert rød på bestilling da jeg kjøpte den. Det er en stor jobb å pusse hele denne, så jeg vil bare male den hvit.

Gjør jobben riktig, og du får et vakkert resultat som holder seg pent i mange år. Vi har den alle sammen. Den gamle skjenken som skulle fått seg en skikkelig oppfriskning. Nå har den ene endelig fått nytt liv! Det er litt av en jobb hvis man skal gjøre det ordentlig og gi skjenken gode år til.


Først bør den vaskes ned flere ganger med rødsprit for å få vekk år gammel møkk. Husk dette når du skal male. Før du skal male møbler så er det viktig at lakkede flater (rester av gammel oljemaling, eller lakk) pusses ne så det blir matt og ripet opp. Så bruker man en heftegrunn, og så maler man med den fargen man vil ha.


Da bruker man maling som er beregnet på møbler, eller typen man bruker på lister. Jeg har tenkt å male en gammel skjenk (skrives det sånn?) som jeg har arvet av mamma. Hvordan få en gammel skjenk i teakfiner fin igjen?


Jeg syns det er finest når alt er hvitt, men jeg er litt. Noen som har tips ang oppussing av en gammel skjenk ? Grunnen til at jeg spør er fordi hvis du skal male eller lakke den om igjen,. Så var det det runde spisebordet sin tur. Det skulle males og i leggesplanten skulle få dekor. Bordet ble vasket og grunnet.


Deretter ble det malt på samme måte som stolene. Ileggsplaten ble vasket og grunnet. Vask med salmiakk først, kan være mye gammel skit på eldre møbler. Pusse, grunne (gjerne to ganger), så male.


Du må kjenne på treverket etter at du har grunnet, for treverk kan reise seg. Da må du pusse lett over igjen, kjenn på overflaten mens du pusser, til det er glatt. Grunn i såfall én gang til før du maler. Finn en som passer ditt hjem her.


Stilfulle skjenker fra 6nok. Den billigste annonsen ligger ute til Kr. Sjekk ut alle annonser fra hundrevis av.


En skjenk har mange funksjoner og kan brukes som oppbevaring av service, så vell som en tv-benk. Spørsmålet er da, hva gjør jeg? Går det ann å male over uten å pusse? Kan jeg bruke heftemaling rett på å så hvitt? Jeg vil også lasere denne etterpå.


Sliten skjenk får nytt liv. Følg denne handlelisten før du skal male ,. Her har en gammel Ikea-hylle fått nytt liv med dueblå strøk. Gammel skjenk i eik selges. Topplate og skuff i hel eik.


Høyde i fremkant cm. Stoler, bor kommoder og senger. En møbelsnekker kan hjelpe deg med å få møblene dine til å vare, generasjon etter generasjon. Og det er mye du kan gjøre selv. Med en skjenk kan du skape en god og harmonisk stemning, pynt opp med personlige gjenstander som bilder eller blomster.


Et vitrineskap gir deg en elegant og smart oppbevaringsløsning. Her kan du gjemme bort rot i en del og vise frem sølvtøyet glassdelen. Lurer derfor på å sette den ut på terrassen.


Er det noe jeg kan behandle den med som gjør at den tåler vær og vind uten miste preget sitt? Vil helst ikke male den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg